ماینینگآموزش

آموزش ماین Chia

چگونه Chia استخراج کنیم؟

سخت افزار مورد نیاز برای استخراج Chia

خوشحالم که امروز تونستم با مطلب Chia چیست و آموزش ماین Chia در فایر سرور همراه شما عزیزان و بازدیدکنندگان محترم باشم.همانطور که مستحضر هستید استخراج Chia توسط هارد انجام می شود، در حال حاضر سه نوع درایو برای استخراج Chia در بازار موجود است.HDD, SSD, NVMe و هر کدام از این نوع ها مدل های متفاوتی دارند که با توجه به دیسک و سرعت دیسک در نوع HDD و با توجه به نوع تراشه در SSD, NVMe سرعت آنها متغییر است.

در نوع HDD که از دیسک استفاده می شود سرعت نوشتن در سری های بلک وسترن دیجیتال 160MB/s می باشددر سری های SSD سرعت نوشتن روی تراشه تا 530MB/s میباشد و در سری NVMe سرعت نوشتن روی تراشه تا 5,100MB/s می باشد که ممکن است در مدل های متفاوت کمی بالاتر یا پایینتر باشد.

اصطلاحات کاربردی و ارزیابی فنی Chia (XCH)

در شبکه‌ی چیا کوین به فرآیند ایجاد فایل‌های پلات، پلاتینگ(Plotting) گفته می‌شود. در فرآیند پلاتینگ مجموعه‌ای از داده‌ها حاوی توابع هش حاصل از الگوریتم رمزنگاری ایجاد می‌شوند و سپس در فرآیند ماینینگ از هش‌های ایجاد شده برای مقایسه‌ی برآورده شدن شرایط استخراج بلاک بعدی استفاده می‌شود. در صورتی که شرایط برآورده شود، در حقیقت بلاک بعدی شبکه‌ی چیا کوین استخراج شده و فارمرها(ماینرهای شبکه‌ی چیا) پاداشی برابر با ۵ XCH دریافت خواهند کرد.
به دلیل ایجاد فایل‌های موقت و جانبی در فرآیند پلاتینگ اختصاص فضای اضافی علاوه بر مقدار اختصاص داده شده به هر پلات ضروری است. به عنوان مثال، حجم پلات k32 تقریباً ۱۰۰ گیگابایت است اما برای ایجاد آن در اختیار داشتن فضای موقت ۳۵۶ گیگابایتی ضروری است.

فارمرها برای سرعت بخشیدن به فرآیند پلاتینگ به پردازنده‌ی قدرتمند و حافظه‌های اس.اس.دی‌های سریع نیاز دارند، در غیر این صورت این فرآیند ممکن است چند روز طول بکشد. اما حتی با تجهیزات کاملاً قدرتمند امروزی نیز ایجاد ۱۰۰ گیگابایت فایل برای فارمینگ چیا تقریباً به ۱۰ ساعت زمان نیاز دارد.

آموزش ماین Chia

برای استخراج چیا ابتدا وارد لینک دانلود نرم افزار ماین Chia شوید و بعد از دانلود نرم افزار سازگار با سیستم عامل شما ،که Windows, Linux, MacOS, Ubuntu, CentOS از انواع سیستم عامل هایی هستند که می توانید استخراج Chia را انجام دهید.بعد از دانلود و نصب نرم افزار Chia صفحه زیر را می توانید مشاهده کنید. در این صفحه شما باید گزینه Create a new

در این مرحله عبارات مربوط به بازیابی کیف پول رمز ارز چیا نمایش داده می شود، این عابارات را در محلی یادداشت و ذخیره کنید که در بنابر هر صورتی کیف پول پاک شود، یا از دست برود شما با این عبارت کلیدی می توانید آن را بازیابی کنید در غیر این صورت موجود شما قابل بازیابی نخواهد بود.

عبارت بازیابی کیف پول چیا

البته فکر نکنید نرم افزار عوض شد ما از قسمت بالا سمت راست روی آیکون خورشید مانند کلیک کردیم و نرم افزار رو صرفا جهت آموزش شما به حالت دارک تغییر دادیم، بر روی دکمه (Next) کلیک کنید و به صفحه‌ی اصلی نرم‌افزار وارد شوید در صفحه اصلی نرم افزار گزینه (Full Node) استاتوس نود سیستم شما را در شبکه‌ی چیا کوین را نمایش می‌دهد. گزینه پایین کیف‌پول (Wallet) چیا کوین یا کوین XCH است که امکان دریافت و پرداخت (ارسال) این رمزارز را برای کاربران را فراهم می‌سازد.

وضعیت اتصال سیستم به شبکه‌ی چیا
وضعیت اتصال سیستم به شبکه‌ی چیا

 

برای استخراج چیا کوین به پلات(Plots) وارد شوید و بر روی گزینه‌ی افزودن پلات(Add A Plot) کلیک کنید.

کیف پول ارز Chia
کیف پول ارز Chia

در اولین قسمت از بخش ساختن پلات برای ارز چیا، اندازه هر پلات را تعیین کنید، خواهید دید در کنار هر پلات فضای مورد نیاز موقت آن نیز نوشته شده است که بیشتر از فضای اصلی مورد نیاز برای هر پلات کامل و ساخته شده می باشد.در بخش دوم تعداد پلات های مورد نظر را بر اساس فضای ذخیره سازی موقت و دائم خود انتخاب نمایید.

ایجاد پلات در Chia
ایجاد پلات در Chia

در گام سوم فولدر موقت و در گام چهارم فولدر نهایی را مشخص کنید(تذکر:پلات موقت باید بر روی سریع ترین دیسک شما ایجاد شود مانند NVMe و SSD و فولدر نهایی بر روی هارد دیسک (HDD) شما قرار بگیرد).

انتخاب دایرکتوری موقت و دائم پلات Chia
انتخاب دایرکتوری موقت و دائم پلات Chia

در آخر بعد از انتخاب دایرکتوری موقت و دائم پلاتینگ، با کلیک بر روی گزینه‌ی ایجاد پلات (Create Plot) عملیات ساخت پلات و سپس فرآیند فارمینگ چیا کوین استارت می شود.
ایجاد پلات و فارمینگ Chia

فائزه سیّد بطحائی

فائزه سید بطحائی هستم، کارشناس مترجمی زبان انگلیسی با توجه به علاقه شدیدی که به دنیای فناوری اطلاعات و شبکه داشتم از سال 1389 وارد حوزه فناوری اطلاعات شدم و در زمینه شبکه و سرویس های میزبانی وب دوره های بین المللی متعدد و تجارب بسیاری کسب کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا