سی پنلآموزش

آموزش ایجاد A record در cPanel

A Record چیست ؟

وظیفه A Record (Address record) برقراری اتصال دامنه – domain – به IP کامپیوتری است که به عنوان میزبان یا هاست مسئولیت میزبانی را دارد هر آدرس اینترنتی خواه یک دامنه یا یک زیر دامنه باشد ، برای اتصال بر روی شبکه اینترنت لازم است برایش یک A record تعریف شود. این IP که برای A record تعریف می شود ، آدرس سروری است که وظیفه میزبانی دامنه یا زیر دامنه را به عهده دارد.هنگامی که آدرس دامنه ای را بر روی مرورگر خود وارد می کنید ، مرورگر ابتدا با اتصال به DNS دامنه ، جزییات DNS که شامل A record می باشد را به دست می اورد و سپس برای سروری که IP آن در قسمت A record دامنه اتظیم شده یک درخواست ارسال می کنید و به همین ترتیب عملیات بارگذاری سایت بر روی مرورگر اجرا می شود.

A record دارای یک فرمت به همراه ۳ ویژگی است که شامل Name , TTL , Address می باشد.

۱- Name : نام آدرس دامنه می باشد.
۲- TTL : مدت زمان time-to-live که به عبارت ساده ، مدت زمانی بر حسب ثانیه است که رکورد ها توسط resolver ها یا DNS server های محلی کش می شود.
۳- Address : هم IP میزبان می باشد.

برای ایجاد A رکورد ابتدا وارد هاست لینوکس سی پنل خود شوید، در قسمت Domains روی گزینه Simple DNS Zone کلیک نمایید.

در قسمت Add an A Record در قسمت Name نام زیر دامنه و در قسمت Address آدرس آی پی را وارد کنید و گزینه Add an A Record را کلیک کنید، پیغام Added Record نمایش داده می شود ودر قسمت User-Defined Records رکورد اضافه شده نمایش داده می شود.

فائزه سیّد بطحائی

فائزه سید بطحائی هستم، کارشناس مترجمی زبان انگلیسی با توجه به علاقه شدیدی که به دنیای فناوری اطلاعات و شبکه داشتم از سال 1389 وارد حوزه فناوری اطلاعات شدم و در زمینه شبکه و سرویس های میزبانی وب دوره های بین المللی متعدد و تجارب بسیاری کسب کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا