خدمات میزبانی وبآموزش

سرور اختصاصی چیست؟

سلام خدمت تمام مطالعه کنندگان این مطلب، امروز با توضیح اینکه سرور اختصاصی چیست در خدمت شما خواهیم بود.سرور اختصاصی یا همان Dedicated Server یکی از سرویس های هاستینگ می باشد، زمانی که شما سرور اختصاصی اجاره می کنید به این معنا است که یک سخت افزار قدرتمند یا همان سرور با تمام منابع سخت افزاری و بالاترین سطح دسترسی در اختیار شما قرار می گیرد، که شما می توانید هر سیستم عاملی که برای کارتان مورد نیاز دارید روی آن نصب نمایید.

سرور اختصاصی مناسب چه کسب و کار هایی است؟

سرور اختصاصی برای کسب و کار های سازمانی، شرکتی و سایت های پربازدید که منابع سخت افزاری و شبکه قدرتمندی نیاز دارند مناسب است، به دلیل اینکه در سرور های اختصاصی مدیریت منابع سرور در اختیار شماست و شخص ثانویه از منابع سرور شما استفاده نخواهند کرد و همچنین به دلیل اینکه سرور اختصاصی در حالت استاندارد سرویسی مدیریت نشده است در منابع بالا و حجم استوریج زیاد هزینه آن مقرون به صرفه تر از سرور مجازی در حجم بالا خواهد بود، اما در این حالت شما باید توانایی مدیریت سرور اختصاصی را داشته باشید.

سیستم عامل قابل نصب در سرور اختصاصی

ویندوز: ویندوز سرور 2019، ویندوز سرور 2016، ویندوز سرور 2012 و …

لینوکس: اوبونتو Ubuntu، دبیان Debian، سنتواس CentOS، ردهت RedHat، کالی Kali و …

مجازی ساز: VMware ESXI، KVM, Microsoft Azure, Docker, Microsoft Hyper-v, Qemu و …

سرعت اینترنت سرور اختصاصی

در سرور های اختصاصی سرعت اینترنت بسته به پورت دریافتی شما از شرکتی که خدمات سرور اختصاصی را اجاره کرده اید متفاوت است و همچنین در دیتاسنتر های آسیاتک برج میلاد و  هتزنر آلمان هزینه پورت 10 گیگ گران تر از پورت 1 گیگ می باشد.

سرور اختصاصی ایران از دیتاسنتر آسیاتک برج میلاد و سرور اختصاصی آلمان از دیتاسنتر هتزنر آلمان از جمله خدماتی است که توسط فایر سرور می شود.

فائزه سیّد بطحائی

فائزه سید بطحائی هستم، کارشناس مترجمی زبان انگلیسی با توجه به علاقه شدیدی که به دنیای فناوری اطلاعات و شبکه داشتم از سال 1389 وارد حوزه فناوری اطلاعات شدم و در زمینه شبکه و سرویس های میزبانی وب دوره های بین المللی متعدد و تجارب بسیاری کسب کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا