لینوکسآموزش

فعالسازی Root در Ubuntu 20.04

سلام خدمت تمام فایر سروری های عزیز، امروز در این آموزش خدمت شما خواهیم بود تا یاد بگیرید در سرور مجازی ubuntu به راحتی دسترسی لاگین از طریق root را فعالسازی کنید.همانطور که میدونید در سرور مجازی Ubuntu، دسترسی Root به صورت پیش فرض غیر فعال است و اگر شما از طریق یکی از یوزر های ارشد دسترسی به خط فرمان را دارید باهامون همراه باشید.

آموزش فعالسازی Root در Ubuntu 20.04

1. ابتدا قبل از هرکاری با نام کاربری و رمز عبورتون وارد سرور مجازی اوبونتو خودتون بشید و با استفاده از دستور زیر برای یوزر Root رمز عبوری تعریف کنید.

sudo passwd root

2. بعد از تعریف رمز برای کاربر root شما باید از طریق کانفیگ SSH کاربر روت را مجاز کنید که بتوانید از طریق خط فرمان وارد شود، برای اینکار از طریق دستور زیر فایل تنظیمات خط فرمان را توسط ویرایشگر باز می کنیم.

sudo nano /etc/ssh/sshd_config

3. در فایل باز شده شما باید کلمه PermitRootLogin را پیدا کرده و به صورت زیر تغییر دهید تا بتوانید از طریق ssh با کاربر root لاگین کنید.

قبل از تغییر

PermitRootLogin no

بعد از تغییر

PermitRootLogin yes

کلید های Ctrl + X را فشار داده و سپس کلید Y و در ادامه Enter را می زنیم تا تغییرات ایجاد شده در فایل تنظیمات ssh ذخیره شود و در ادامه عبارت زیر را در ترمینال وارد می کنیم تا این سرویس ری استارت شود.

service sshd restart

با انجام مراحل بالا، کاربر root می تواند با استفاده از SSH به سرور متصل شود.

فائزه سیّد بطحائی

فائزه سید بطحائی هستم، کارشناس مترجمی زبان انگلیسی با توجه به علاقه شدیدی که به دنیای فناوری اطلاعات و شبکه داشتم از سال 1389 وارد حوزه فناوری اطلاعات شدم و در زمینه شبکه و سرویس های میزبانی وب دوره های بین المللی متعدد و تجارب بسیاری کسب کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا