آموزش

هاست چیست؟

هاست (Host) یا هاستینگ به فضایی گفته می‌شود که در آن اطلاعات و فایل‌های وب‌سایت شما بارگذاری می‌شود. در این مقاله شما را با انواع میزبانی وب آشنا خواهیم کرد تا بتوانید در هنگام خرید هاست سرویس مورد نظر خود را بهتر انتخاب کنید.

هاست (Host) در زبان انگلیسی به معنای میزبان است. خدمات هاست به زبان ساده قسمتی از فضا و منابع سخت افزاری یک سرور است که به وبسایت شما اختصاص داده می شود. بر روی یک سرور چندین هاست با توجه به منابع آن می توان به اجاره واگذار کرد، شما باید بعد از طراحی وب سایت خود یا بعضاً در هنگام طراحی وب سایت خود به فکر تهیه یک هاست مناسب، قدرتمند، و پرسرعت و مطمعن باشید.

هاست وبسایت ها بر روی سرور های قدرتمند که در دیتاسنتر ها یا مراکز داده  نگهداری می شود، که در کشور آلمان دیتاسنتر هتزنر و در ایران دیتاسنتر آسیاتک برج میلاد از مراکز داده مطمعن هستند.در سرور های هاست از دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز استفاده می شود که هاست لینوکس برای زبان های برنامه نویسی مانند PHP استفاده می شود و از هاست ویندوز برای زبان های برنامه نویسی مانند ASP استفاده می شود.سرور های لینوکسی با توجه به استفاده از سیستم عامل کلود لینوکس و ماژول Kernel Care آپتایم و پایداری بیشتری نسبت به سرور های ویندوز دارند.

شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، بر روی سرور های لینوکس با استفاده از کنترل پنل ها cPanel و DirectAdmin خدمات هاست اشتراکی لینوکس را ارائه می دهند، که قدرتمند ترین آنها سی پنل بوده و هر دو مورد شامل هزینه لایسنس برای ارائه دهنده می باشند.

فائزه سیّد بطحائی

فائزه سید بطحائی هستم، کارشناس مترجمی زبان انگلیسی با توجه به علاقه شدیدی که به دنیای فناوری اطلاعات و شبکه داشتم از سال 1389 وارد حوزه فناوری اطلاعات شدم و در زمینه شبکه و سرویس های میزبانی وب دوره های بین المللی متعدد و تجارب بسیاری کسب کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا