سی پنلآموزش

تغییر رمز root در WHM

آموزش تغییر رمز عبور Root در WHM

برای تغییر رمز عبور root شما می توانید از محیط کاربری WHM استفاده نمائید و شما نیاز به رمز عبور قبلی نیز نخواهید داشت.توصیه ما به شما در هنگام تغییر رمز عبور استفاده از موارد زیر در ساخت یک رمز عبور جدید می باشد:

1-حروف بزرگ و کوچک
2-شماره
3-نمادها

1- از طریق مسیر Home / Server Configuration / Change Root Password وارد صفحه تغییر رمز عبور root می شوید.

2- از طریق گزینه Generator شما می توانید رمز عبور جدید را به صورت تصادفی بسازید و طول آن را بر روی 18 کاراکتر قرار دهید تا به سادگی توسط بروت فورس مورد حمله قرار نگیرد. و بعد آن را در نوت پد در سیستم شخصی خود ذخیره کنید تا آن را فراموش نکنید. دقت کنید که رمز عبور Root نباید در دسترس افرادی غیر از خودتان باشد.

3- همچنین در کادر Confirm Password نیز همان رمز عبوری که در کادر New Root Password وارد کردید را کپی نمائید و گزینه Change Password را بزنید.

اگر شما ایده ای برای ایجاد یک رمز عبور جدید ندارید، و گزینه Generate در WHM ظاهر نمی شود می توانید از وبسایت های ایجاد رمز عبور رندوم استفاده نمائید مانند وبسایت های زیر:

1- https://www.lastpass.com/features/password-generator
2- https://1password.com/password-generator/
3- https://www.avast.com/random-password-generator
4- https://my.norton.com/extspa/passwordmanager?path=pwd-gen

فائزه سیّد بطحائی

فائزه سید بطحائی هستم، کارشناس مترجمی زبان انگلیسی با توجه به علاقه شدیدی که به دنیای فناوری اطلاعات و شبکه داشتم از سال 1389 وارد حوزه فناوری اطلاعات شدم و در زمینه شبکه و سرویس های میزبانی وب دوره های بین المللی متعدد و تجارب بسیاری کسب کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا