سی پنلآموزش

آموزش نصب cPanel در Ubuntu

Install cPanel on Ubuntu

بررسی اجمالی

در این مطلب الزامات سیستم را برای نصب cPanel و WHM شما در سرور Ubuntu® توضیح خواهیم داد و بعد از مطالعه می توانید cPanel و WHM را روی اوبونتو نسخه 20.04 LTS نصب کنید.قبل از نصب cPanel & WHM، مطمئن شوید که سیستم اوبونتو شما حداقل نیازهای cPanel & WHM را برای جهت نصب و راه اندازی فراهم خواهد کرد.

برای خرید سرور مجازی ایران و سرور مجازی آلمان از طریق کلیک روی کلمه آن اقدام کنید، بعد از خرید سرور مجازی شما می توانید cPanel را روی سرور مجازی خود نصب و راه اندازی کنید.

نصب WHM & cPanel در Ubuntu

برای نصب سی پنل در اوبونتو کافی است دستور زیر را در خط فرمان Ubuntu با دسترسی Root اجرا نمائید تا بسته نصب cPanel در اوبونتو دانلود و نصب آغاز شود.

cd /home && curl -o latest -L https://securedownloads.cpanel.net/latest && sh latest

 

سخت افزار پیشنهادی برای نصب cPanel/WHM در Ubuntu

 

Operating system and version Processor RAM Disk Space Architecture
Ubuntu 20.04 LTS Minimum: 1.1 GHz

Recommended: 2 GHz

Minimum: 1 GB

Recommended: 4 GB

Minimum: 20 GB

Recommended: 40 GB

64-bit

پایگاه داده

بنابر گفته سی پنل در حال حاضر تنها MySQL® 8.0 در سیستم عامل Ubuntu 20.04 LTS پشتیبانی می شود و به صورت اتوماتیک در هنگام نصب WHM در Ubuntu دیتابیس MySQL 8.0 نصب خواهد شد.

فائزه سیّد بطحائی

فائزه سید بطحائی هستم، کارشناس مترجمی زبان انگلیسی با توجه به علاقه شدیدی که به دنیای فناوری اطلاعات و شبکه داشتم از سال 1389 وارد حوزه فناوری اطلاعات شدم و در زمینه شبکه و سرویس های میزبانی وب دوره های بین المللی متعدد و تجارب بسیاری کسب کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا