آموزش

رفع خطای 499 در NGINX

NGINX Error 499

دلیل خطای 499 در NGINX چیست؟

برخی از دلایلی که می تواند منجرب به بروز خطای 499 در انجینیکس شود می تواند به شرح زیر باشد:

  • قطع شدن دسترسی مرورگر (Browser Time Out)
  • قطع درخواست توسط کاربر (User Canceling The Request)
  • پاسخی از سرور دریافت نشود و کاربر تایم آوت شود.(No response from the server, and the client has timed out)
  • درخواست از الگوریتم هایی که مشکلاتی را در سایت ایجاد می کنند (Request from algorithms that create issues within the site)

عیب یابی خطای NGINX 499

  1. پاک کردن کش مرورگر و امتحان دوباره: روش پاک کردن کش مرورگر بسته به مرورگر متفاوت است. پاک کردن کش مرورگر و بارگذاری مجدد سایت پس از مدتی راه حل خوبی برای رفع خطا است.
  2. عیب یابی با ابزار APM: شما می توانید از ابزار APM برای شناسایی و عیب یابی خطاهای سایت از جمله خطای 499 استفاده کنیم.
  3. درخواست افزایش Request Timeout از ارائه دهنده هاست: اگر وبسایت با بازدید کننده زیاد و سنگین داریم احتمال این وجود دارد که زمان Request TimeOut در ارائه دهنده هاست کمتر از مقدار مورد نیاز باشد، بنابراین ما می توانیم درخواست کنیم تا در صورت امکان آن را برایمان افزایش دهند یا در غیر این صورت می توانیم سرویس خود را ارتقا دهیم.
  4. عیب یابی توسط خطا های ثبت شده در Log: شما می توانید با استفاده از مطالعه دقیق خطا های ثبت شده در فایل های Nginx (/var/log/nginx.error.log) و Apache (/var/log/apache2/error.log) تشخیص دهید که آیا یک افزونه خاص باعث این مشکل می شود یا جایی از کد ها ایراد دارد و نسبت به رفع آن اقدام نمائید.

فائزه سیّد بطحائی

فائزه سید بطحائی هستم، کارشناس مترجمی زبان انگلیسی با توجه به علاقه شدیدی که به دنیای فناوری اطلاعات و شبکه داشتم از سال 1389 وارد حوزه فناوری اطلاعات شدم و در زمینه شبکه و سرویس های میزبانی وب دوره های بین المللی متعدد و تجارب بسیاری کسب کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا