سرور HPEآموزش

فراموشی و ریست رمز ILO

بازیابی و ریست رمز ILO در سرور های HP

امروز در این آموزش همراه شما خواهیم بود تا اینکه یادبگیرید چگونه رمز ILO سرور HP را ریست کنید.در نظر داشته باشید

 

 

این آموزش شامل سرور HP مدل های زیر می شود:

ProLiant DL160 Gen8, ProLiant DL360p Gen8, ProLiant DL360e Gen8, ProLiant DL380p Gen8, ProLiant DL380e Gen8, ProLiant DL385p Gen8, ProLiant DL560 Gen8, ProLiant DL580 Gen8, ProLiant MicroServer Gen8, ProLiant ML350p Gen8 . ProLiant DL580 Gen9, ProLiant ML30 Gen9, ProLiant ML110 Gen9, ProLiant ML350 Gen9.

 

 

در این روش ریست کردن ILO4 به تنظیمات کارخانه از طریق وارد شدن به تنظیمات آن از طریق فشردن کلید F8 مراحل زیر انجام خواهد شد.

نکته: در این روش تمام لایسنس های فعال ILO و یوزر های ایجاد شده از دست خواهند رفت.

ریست ILO در سرور های HP سری G8

 

مرحله 1: ابتدا سرور را برق وصل می کنیم یا اگر روشن است آن را ریستارت می کنیم تا به صورت زیر به حالت لود شدن از مرحله بایوس بیاید.

 

بعد از اجاره سرور اختصاصی ایران شما می توانید به ILO اختصاصی سرورتان دسترسی داشته باشید و به صورت دلخواه آن را مدیریت نمائید.

مرحله 2: هنگامی که مانند تصویر زیر نوشته “iLO 4 Standard press (F8) to configure” مشاهده کردید باید کلید F8 را در کیبورد خود فشار دهید.

مرحله 3: طبق تصویر زیر با کیبورد خود در منوی بالا به سربرگ “File” مراجعه کنید و سپس گزینه “Set Defaults” را انتخاب کنید، بعد در صفحه باز شده توسط کلید F10 عملیات “Facroty Defaults” را تایید کنید و پیغام بعدی را با کلید Enter تایید کنید.

مرحله 5: در این قسمت شما باید در انتظار باشید تا فرآیند ریست ILO انجام شود که ممکن است کمی زمانبر باشد، بعد از ریست ILO شما می توانید با مشخصات پیش فرض که معمولا در جلوی سرور قسمت بالایی شاسی به صورت برچسب چسبانده می شود وارد سرور شوید، مگر اینکه مغایرتی فی مابین شاسی سرور شما و مادربورد باشد در واقع مادر بورد دیگری بر روی این شاسی گذاشته باشند. که در این حالت از روش ریست سخت افزاری ILO می توانید استفاده کنید.

 

ریست ILO4 در سرور های HP سری G9 – G10

 

مرحله 1: در ابتدا سرور را به برق متصل می کنیم و یا آن را ریستارت می کنیم تا مراحل بوت شدن آن از ابتدا آغاز شود.

 

مرحله 2: همانطور که مشاهده می کنید در این مرحله می توانید از کلید های مختلف استفاده کنید که نیاز است در اینجا ما کلید F9 را فشار دهیم.

 

مرحله 3: زمانی که صفحه System Utilities برایتان لود شد شما میبایست گزینه “System Configuration” را انتخاب کنید تا وارد صفحه مربوطه شوید. در صفحه فوق شما باید وارد منو “iLO4 Configuration Utility” شوید و گزینه “Set to factory defaults” را اجرا کنید و برای تایید کلید Enter را نیز بزنید تا سرور ریبوت شده و مشخصات ورود ILO به حالت پیش فرض بازگردد و این اطلاعات بر روی شاسی سرور در قسمت جلویی نوشته شده است.

فائزه سیّد بطحائی

فائزه سید بطحائی هستم، کارشناس مترجمی زبان انگلیسی با توجه به علاقه شدیدی که به دنیای فناوری اطلاعات و شبکه داشتم از سال 1389 وارد حوزه فناوری اطلاعات شدم و در زمینه شبکه و سرویس های میزبانی وب دوره های بین المللی متعدد و تجارب بسیاری کسب کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا