آموزشسی پنل

آموزش بکاپ گرفتن از سی پنل

بکاپ گرفتن از سی پنل

با در نظر داشته باشید هاست و سرور مجازی که از طریق سی پنل شما با آن کار می کنید سرویسی مدیریت نشده هستند و ارائه دهندگان هاستینگ موظف به تحویل بکاپ سرویس برای شما نیستند، به همین منظور شما بعد از خرید سرور مجازی سی پنل یا هاست سی پنل می توانید وارد تنظیمات آن شده و از اکانت مورد نظر نسخه پشتیبان تهیه کنید، در این آموزش با ما همراه باشید تا آموزش بکاپ گیری از سی پنل را فرابگیرید.

 

برای اینکه بکاپ از اکانت سی پنل تهیه کنید، ابتدا از طریق آدرس مربوطه که به شما تحویل داده شده است، وارد اکانت سی پنل مورد نظر شوید. بعد از قسمت Files بر روی گزینه Backup Wizard کلیک کنید تا صفحه مرتبط با پشتیبان گیری از سی پنل برایتان باز شود.

 

در صفحه باز شده طبق تصویر ضمیمه شده در قسمت Backup/Restore وارد گزینه Backup شوید.

 

در قسمت Email Address شما می توانید آدرس ایمیل خود را وارد نمائید تا بعد از گرفتن بکاپ و تکمیل آن، برای شما ایمیل اطلاع رسانی ارسال شود.و همچنین می توانید گزینه do not send email notification of backup completion را بزنید تا ایمیلی ارسال نشود.

همانطور که در تصویر پیغامی را در باکس آبی مشاهده می کنید، بکاپ در حال انجام می باشد اما در نظر داشته باشید اگر اکانت شما حجم زیادی داشته باشد باعث خواهد شد بکان در حالت Inprogres مانده و زمانبر باشد، خوب حالا Go Back را میزنیم تا از وضعیت بکاپ گرفته شده در لیست مطلع بشویم.

خوب همانطور که مشاهده می کنید در آخر نام فایل بکاپ، تاریخ نوشته شده و وضعیت آن نیز در حالت InProgress قرار دارد، پس از دقایقی شما می توانید صفحه را مجدد رفرش کنید تا زمانی که [inprogress] حذف شده باشد، شما می توانید بر روی نام آن کلیک کنید تا بتوانید آن را دانلود نمائید.

فائزه سیّد بطحائی

فائزه سید بطحائی هستم، کارشناس مترجمی زبان انگلیسی با توجه به علاقه شدیدی که به دنیای فناوری اطلاعات و شبکه داشتم از سال 1389 وارد حوزه فناوری اطلاعات شدم و در زمینه شبکه و سرویس های میزبانی وب دوره های بین المللی متعدد و تجارب بسیاری کسب کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا