آموزشمدیریت سرور

مجازی سازی یا Virtualization

در این پست قصد توضیح کوتاه در مورد تکنولوژی مجازی سازی را داریم . قبل از ظهور این تکنولوژی در زمینه IT  سازمان ها یا اشخاص برای راه اندازی یک سیستم عامل نیاز به سرورهای فیزیکی با ویژگی های مناسب سخت افزاری و مناسب از نظر منابع  داشتند.

که این امر باعث اتلاف مقدار قابل توجهی از منابع سخت افزاری میشود که امروزه با توجه به پیشرفت صنعت و نیاز به پیشرفت IT، تکنولوژی هایی از جمله پردازش ابری و مجازی سازی کار را برای همه ی ما رحت تر و همچنین حرفهای تر کرده اند.

ر تکنولوژی مجازی سازی ، ماشین های مجازی از طریق یک هایپروایزر (Hypervisor)   که وظیفه به اشتراک گزاری منابع سخت افزاری را دارن با سخت افزار در ارتباط هستند. و با توجه به نیاز میتوان این سخت افزار را به قسمت های مورد نیاز تقسیم بندی و ماشین های مجازی متعددی را ایجاد کرد.با استفاده از سیستم مجازی ساز شما قادر خواهید بود به تعداد مورد نیازتان ماشین مجازی ایجاد کرده و سخت افزار را به قسمت های مورد نیاز تقسیم بندی کنید.

 

انواع مجازی سازی یا هایپروایزر ها

 

سیستم ها و نرم افزار های مجازی سازی مختلفی برای virtualization  وجود دارند ، hypervisor ها بر اساس نحوه اجرا و پیاده سازی میتوان به دو دسته کلی تقسیم کرد :

 

دسته اول :

مجازی ساز های دسته اول خودشان مستقیما روس سخت افزار پیاده سازی و اجرا میشوند و نیاز به os  ندارند که میتوان به معروف ترین آنها  VMware ESXi و Xen  اشاره کرد

دسته دوم :

برخلاف دسته اول مجازی ساز های دسته دوم نیاز به سیستم عامل برای پیاده سازی دارند مانند : Hyper-V  ، Kvm  .

یکی از مهمترین استفاده های virtualization به عنوان سرور مجازی میباشد که یک سرور به تعداد زیادی سرور مجازی تقسیم بندی میشود که استفاده های متفاوتی با توجه به نیاز دارند.

 

فائزه سیّد بطحائی

فائزه سید بطحائی هستم، کارشناس مترجمی زبان انگلیسی با توجه به علاقه شدیدی که به دنیای فناوری اطلاعات و شبکه داشتم از سال 1389 وارد حوزه فناوری اطلاعات شدم و در زمینه شبکه و سرویس های میزبانی وب دوره های بین المللی متعدد و تجارب بسیاری کسب کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا