آموزشلینوکس

آموزش ریست رمز root در CentOS 8

زمانی که شما به grub رمز عبور نداده باشید می توانید رمز سرور مجازی CentOS را ریست کنید.برای ورود به حالت Emergency در سیستم عامل CentOS 8 و ریست کردن رمز عبور شما باید در حالت bootloader ایستاده باشید، برای جلوگیری از بوت سیستم عامل و ایستادن در حالت bootloader باید در هنگام روشن کردن سیستم عامل از کلید های جهت نما یا Space استفاده کنید تا در حالت زیر یا همان bootloader بمانید و بعد با استفاده از کلید E می توانید تنظیمات را ویرایش کنید.

اگر شما بعد از خرید سرور مجازی ایران با سیستم عامل CentOS رمز عبورش رو فراموش کردید، دو راه دارید:

1-درخواست کنید تا کارشناسان ما برایتان رمز عبور را ریست کنند.

2-درخواست کنسول کنید تا با استفاده از این آموزش رمز خود را به رمز دلخواه تغییر دهید.

بعد از اینکه کلید E رو فشردید با متن های زیر مواجه خواهید شد که باید به خط اشاره شده در تصویر بروید و کلمه RO را پیدا کنید.

در خط بالا به جای RO باید عبارت مقابل rw init=/sysroot/bin/sh را جایگذاری کرده و بعد با استفاده از دکمه های ctrl + x به صورت اتوماتیک وارد حالت emergency شوید.

rw init=/sysroot/bin/sh

در صفحه باز شده جدید برای تغییر دایرکتوری به sysroot از دستور زیر استفاده کنید.

chroot /sysroot

بعد ، دستور زیر جهت تغییر رمز عبور root در CentOS 8 وارد نمایید و بعد از آن سیستم عامل را ریستارت کنید تا به صورت عادی لود شود و بعد از لود شدن سیستم عامل با نام کاربری root و رمز عبور جدید می توانید وارد شوید.

passwd root

فائزه سیّد بطحائی

فائزه سید بطحائی هستم، کارشناس مترجمی زبان انگلیسی با توجه به علاقه شدیدی که به دنیای فناوری اطلاعات و شبکه داشتم از سال 1389 وارد حوزه فناوری اطلاعات شدم و در زمینه شبکه و سرویس های میزبانی وب دوره های بین المللی متعدد و تجارب بسیاری کسب کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا